Še lani je žel milijardne dobičke, zdaj je Porsche v rdečem

Namerno sprejemamo začasno slabše finančne rezultate, prihodnje leto bo bolje, pravi finančni direktor nemškega podjetja Jochen Breckner.
Odločitev vodstva skupine Volkswagen, da bo Porsche zaradi šibkega povpraševanja odložil načrte za predstavitev električnega modela in se razvojno preusmeril nazaj na motorje z notranjim zgorevanjem, se močno odraža na finančnih rezultatih.
Porschejeva prodaja se je v prvih devetih mesecih zmanjšala za šest odstotkov na nekaj manj kot 26,9 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja je znašal 40 milijonov evrov, medtem ko je še lani znašal nekaj več kot 4 milijarde evrov.
V obdobju od julija do septembra je podjetje s sedežem v Stuttgartu zabeležilo 966 milijonov evrov izgube pred obrestmi in davki. V enakem četrtletju prejšnjega leta so ustvarili dobiček v višini 974 milijonov evrov.
“Letošnji rezultati odražajo vpliv naše strateške preusmeritve, ki pa je nujno potrebna. Zavestno sprejemamo začasno slabše finančne rezultate, da bi dolgoročno okrepili odpornost in dobičkonosnost Porscheja,” je v uradni izjavi ob objavi rezultatov dejal finančni direktor Jochen Breckner. “Pričakujemo, da bo leto 2025 predstavljalo dno in da bo leta 2026 sledilo znatno izboljšanje rezultatov.”
Povratek na motorje z notranjim zgorevanjem
Glavni razlog za to je strateška sprememba ekipe izvršnega direktorja Porscheja in Volskwagna Oliverja Bluma, ki premijskega proizvajalca usmerja v segment vozil z motorji na notranje zgorevanje. Podjetje se je odločilo, da odloži uvedbo nekaterih popolnoma električnih avtomobilov in podaljšalo življenjsko dobo nekaterih modelov z notranjim izgorevanjem in hibridnih modelov.
Porsche ocenjuje, da bo strošek tega premika 3,1 milijarde evrov. Volkswagen je konec septembra sporočil, da bo imela ta odločitev 5,1 milijarde evrov negativnega učinka na poslovanje skupine.
Pol vozil v Evropi električnih
Porsche sicer nadaljuje s prodajo obstoječega segmenta električnih vozil. Ta pomeni že 35,2 odstotka celotne prodaje, ki je letos v devetih mesecih znašala 213 tisoč vozil.
Od vseh prodanih vozil je bilo 23,1 odstotka popolnoma električnih, 12,1 odstotka pa priključnih hibridov.
V Evropi je delež električnih vozil dosegel celo 56 odstotkov. Prodaja linije Macan se je povečala za 18 odstotkov, prodanih je bilo 65 tisoč vozil tega modela.
Kot omenjeno, pa skupna prodaja proizvajalca pada.